Rovtarske Žibrše 4a-Triglav, 23.-25.06.2022

Opis tokratnega hribovskega projekta bom začel malce drugače. Kdaj je sploh prišlo do ideje, da grem peš na Triglav od doma, torej iz Rovtarskih Žibrš? Še posebej, ker sem trmasto trdil, da grem na Triglav samo še 2x; pozimi in ko peljem Žigo. No, pozimi ne grem, se ne počutim več! Zanesljivo je ideja iti od doma vzniknila, ko je lansko leto celoživljenjski prijatelj Matevž iz Stopnika tekel na Triglav, in to v 20. urah. Ko pogledam nazaj, kapa dol! Seveda sem se takrat ob branju njegovega zapisa samo nasmejal (https://www.gore-ljudje.si/Objavljalci/triglav-moj-dom-4), da mu je uspelo, predvsem pa za pogum in vztrajnost. Čez zimo mi misli niso šle v smer te poti, sem raje "vintage" računalnike sestavljal, pred dopustom konec junija pa sem kar nekaj večerov preživel pred prenosnikom in planiral najoptimalnejšo pot ter kreiral končne gpx sledi in jih naložil v telefon. Poleg poti, ki sem jo splaniral, je bilo potrebno še gledati vreme, da ne bo ravno prevroče, pa da me ne bi zalivalo. Tako sem določil: štart čertek, 23. junij! Poigraval sem se seveda tudi z logistiko, kajti prva naloga po določitvi poti je bila rezervacija koč, spanje v Cerknem po prvem dnevu hoje je bilo zagotovljeno (s četrtka na petek). Prva rezervirana koča je bila Koča pod Bogatinom (s petka na soboto), druga pa Kredarica (s sobote na nedeljo). Vendar pa se je stanje s Kredarico in spanjem tam logistično skrajno spremenilo, dva dneva pred odhodom, ko sem Bojano prepričal, če lahko tudi ona pride na Kredarico in nato drugi dan (nedelja) greva skupaj na Triglav. Moja logistična žilica pa je splanirala še Bojanino pomoč pod Kneškimi Ravnami v petek, kajti Bojana je morala biti v službi v Borovnici že ob 11.30. Da pa ne bom v uvodu predolg, bom detajle razmišljanja in ostalih detajlov planiranja raje opisoval ob slikah. Za ta sklop zapisa pa samo še dodajam; vse je v glavi! To sem spoznal na lastni koži, ko sem ožuljen prehiteval vse po vrsti po celotni dolini Triglavskih jezer, Hribarc, pa sploh dol do Doliča.
Plan prvega dne, ki sem ga izdelal v Google Earth in tudi naredil GPS sled za morebitno pomoč s telefonom. Štart od doma v Rovtarskih Žibršah, po glavni cesti…
Štart poti za hišo v Rovtarskih Žibršah, četrtek 23. 6. 2022, ob 6.39 zjuraj. Naravnost v gozd in nato na asfaltno cesto v smeri Veharš.
Ves nasmejan, poln zanosa, še celo slušalke sem vzel, da bom malce glasbo poslušal. No, nisem je, edino radio Ga-ga sem poslušal 2 uri, potem pa se slušalk…
Asfaltna cesta je minevala pod nogami! Tu sem že večkrat tekel, hodil kolesaril, zato sem točno vedel, kje sem in kaj me čaka. Včasih je to dobro, včasih pa…
Po 2 urah in pol prispem nad Idrijo na križišče za Idrijo in Gore.
Prelepa vasica nad Idrijo, Gore. Kakšnih posebnih pavz nisem delal, edino noge sem imel v tevicah že malce prešvicane.
Od vasi Gore do Ledinskega Razpotja me je asfaltna cesta vodila po gozdu, nato pa sem do zaselka Pečnik pri Ledinah lovil sončne žarke na polno. V zaselku…
Po izstopu z gozdne ceste na cesto v smeri Jazn, se mi odpre pogled na Bevkov vrh. Do tu sem potreboval 5 ur hoje v tevicah, vendar so mi misli utekale k malici…
Nad dolino Idrijce, malce pred malico. Malica pa pašteta in kruh, nekaj suhih fig, menjava obutve. Srečal sem tudi starejšega gospoda na kolesu, vendar sva…
Po gozdni cesti sem nadaljeval v smeri Jazn, vendar mi je občutek v nekem trenutku rekel, da sem prenizko. Zato preverim GPX sled in res, nisem prav. Zato…
Za tem "pripetljajem" sem bolj pogosto gledal v telefon, ker res nisem imel ambicije, da bi se še kje vračal! Pot me je nato vodila delno po makadamu, delno po…
Na Bevkov vrh prispem ob 14.28, torej po slabih 8 urah na poti. Uzrem Porezen, simbol Cerknega, pa tudi levo, kamor je plan naslednji dan.
Verjamete ali ne, da je bila to prva klopica na poti, zato sem si privoščil počitek in hlajenje nog. Po počitku pa nadaljevanje poti v smeri Kladij, kjer sem…
Kladje ob 15.24.
Kljub temu, da je sledil samo še cca. 3/4 urni spust v Cerkno, sem tu napolnil plastenko in se osvežil.
V Cerkno sem prispel slabo uro kasneje, kjer sem takoj zavil na okrepčilo v bar Pri Albinci, kjer sva se s Tomijem videla po 20. letih! Šele sedaj pa vidim, da…
Pot prvega dne je glede na snemano GPX sled dolga cca. 38 km, rabil pa sem slabih 10 ur, kar sem tudi predvidel. Imel sem v glavi, da je glavni del poti še pred…
Plan 2. dne je bil štart iz Cerknega, Zakriž, Vrh Križa, Orehek, Bukovo, Grahovo ob Bači, Kneža, Kneške Ravne, Planina Razor in spanje na Koči pod Bogatinom. Že…
Budnica ob 2.30, iz ušes vzamem čepke in poslušam. Kaj hudiča, je to zunaj dež? Še v gatah stopim v Cerknem pred hišo, iztegnem roko in ja, rahlo dežuje, vse…
Iz vasi Zakriž sem jo kar po glavni cesti (je sicer bližnjica) mahnil na Vrh Križa, kjer sem imel prvo pitje Isostarja, nato pa še vedno v noči v smeri Orehka.…