Prvi in Srednji Vogel ter Slatna in Kreda, 30.10.2017

Sobotna Zelenica in Triangel nad njo sta bila le test Bojaninenga stanja nosečnosti in nesreče prejšnji teden. Ni ji bilo prav nič težko, prav veselo je nato skakala po Ikei v Celovcu. Zato sva hotela izkoristiti prelep dan in moja naloga načrtovalca tur je bila kar težka. Namreč, Bojanina zahteva je bila, da v eno smer ne sme biti več kot 3 ure in tudi ne previsoko z izrazitimi klanci. Tako je potrebno z avtom čim višje in poiskati nekaj nad najinimi 2000 m, ker pač loviva naše dvatisočake. Tako sva imela naciljane: Pl. Blato in Prvi Vogel (2181 m), Slatna (2077 m) in Kreda (2025 m). Vsi trije vrhovi nad 2000 m, pa sva jim dodala še enega, in to najvišjega izmed njih - Srednji Vogel (2227 m). Tura nama je vzela dobrih 7 ur, kar je glede na Bojanine pogoje idealen rezultat, tudi zame kot navigatorja. Pa gremo v ta raj!
Izhodišče je bilo parkirišče pred Pl. Blato, in to okrog 7.20. Smer pa Pl. pri Jezeru ter nato Pl. Dedno polje. Nato pa slediva markirani poti v smeri Hribaric in pri dobro označenem križišču nemarkirane poti v smeri sedla med Slatno in Prvem Voglu, zavijeva z markirane poti v lepo speljano pot. Priporočava, ker pot ni težka in dobro sledljiva.  Berlingo naju je lepo pripeljal na izhodišče. Bojana ni imela nahrbtnika, ker je malce poškodovana v delu naramnic, tako, da sem vlogo mule igral jaz. :)  Smer je znana...  Široka pot v smeri planin. Tudi klanci niso pretirani.  Tu je pa malce več štemanja kot pri nama doma.  Pl. pri Jezeru okrog 8.00.  Lahko rečeva, da je bila zimska idila, kajti mraz je bil za pop..., vendar o snegu še ni ne duha ne sluha.  V smeri pl. Dedno polje naju prehiti toyota. Ja, še dobro, da zmore.  Ob poti simpatičen napis.  Pl. Dedno polje ob 8.30, torej po dobri uri hoje od izhodišča.  Da se ne izgubimo oz. ne zamočimo pri planiranju časa hoje.  Od Pl. Dedno polje nadaljujeva v smeri Hribaric oz. Zasavske koče na Prehodavcih in ob poti naletiva na izsušeno zabetonirano napajališče za živino. Od tu nekje naj bi bila direktna pot na Kredo, vendar jo midva niti približno nisva našla, zato sva šla raje na zihr.  Uf, idila. Mehko, ni hudih klancev, mraz...  Po enih 15 minutah hoje od Pl. Dedno polje se nama odpre dolina, kjer ugledava najin današnji cilj na desni, in to Prvi Vogel.  Markirano pot po dolini zapustiva tule in po melišču navzgor.
Ob poti.  Malce višje se odpre pogled na tolminske vrhove. Tudi tam mora danes biti prelepo.  Od križišča markirane poti in nemarkirane sva hodila kakšne 1/2 ure, kjer sva se odločila, da greva najprej v levo v smeri Prvega Vogla.  Tu gor. Izgleda morda huje, vendar je prav fletno.  Ob vzponu na Prvi Vogel se odpre pogled nazaj na travnato Slatno in Ograde ter Tosc v ozadju. Največji masiv v sredini slike pa nama še ni bil naklonjen. Ime je ... pozabil.  Pogled v smeri Čela nad Travniško dolino. S te strani je izi dostopen.  Ja, tudi jaz sem bil na poti :)  Na vrhu Prvega Vogla (2181 m) Bojana kar sije od navdušenja. V ozadju pa vse živo.  Panorama z vrha Prvega Vogla.  Panorama z vrha Prvega Vogla.  Panorama z vrha Prvega Vogla.  Odločiva se, da greva naprej na neplaniran vrh Srednji Vogel (2227 m), na Zadnjega pa bi bilo predaleč.  Na vrhu Srednjega Vogla v smeri Zadnjega Vogla v sredini slike. Ja, malce je daleč. Bo že počakal.  Aha, pa sva le bila skupaj na Srednjem Voglu. ;)  Povratek po smeri pristopa in vzpon na travnato Slatno.
S Slatne je do Krede umirjen spust.  Hja, kaževa številko 90. Slatna (2077 m) je bil namreč najin 90. vrh nad 2000 m, ki sva ga oba osvojila vsaj 1x. Pa kje jih je še 260?  Z grebena nad Kredo pogled nazaj na prehojeno današnjo pot.  Na Kredi (2025 m) sva bila ob 12.00. Z nje sva celo poskušala najti direktno pot do Pl. Dedno polje, vendar nisva bila uspešna in sva se raje vrnila po smeri pristopa.  S Krede pogled na še ne osvojen Vernar.  Na Kredi sva imela dva občudovalca! ;)  Hm, priznam, da na zemljevidu nisem našel imena tega vrha. Mi kdo pomaga?  Ob povratku na Slatno sem ujel na vrhu postavljen možic.  Ob povratku na Pl. Dedno polje (13.15) še imava nekaj sončka, vendar vseeno nadaljujeva do Pl. na Jezeru, kjer sva rabila malico.  Idilične pastirko/planšarske hiške.  Do pl. pri Jezeru uletiva s hitrim tempom, kajti hočeva klobaso iz nahrbtnika! ;) No, Bojana govori že v dveh osebah.  Kaj lahko naredi ena klobasa! Vrne voljo do hoje, recimo. ;)  Za info.  Še tole sliko sem naredil za kdaj drugič, kajti izhodišče Pl. Blato je res super. Do avta sva prišla ob 14.40, nato pa spet šoping. Merkur, Obi itn. Ja, rabim mal dela, da ne bom samo po hribih hodil.